Zmień styl życia

Zmień styl życia

 
Postępy medycyny i opieki zdrowotnej sprawiły, że średnia długość życia kobiet wydłużyła się do 80 lat. Oznacza to, że aż jedna trzecia życia przeciętnej kobiety przypada na okres około- i pomenopauzalny. Dlatego, ważne jest aby ten czas przeżyć jak najlepiej, zmieniając styl życia można złagodzić negatywne skutki menopauzy. Nowy styl życia powinien uwzględniać: odpowiednią dietę regularne ćwiczenia fizyczne rzucenie palenia ograniczenie kofeiny i alkoholu.
 

Dieta

Twoja dieta powinna być bogata w:
  • soję
  • siemię lniane
  • mleko i przetwory mleczne
  • ryby
  • jajka
  • sery
  • produkty zbożowe
  • oleje roślinne spożywane na zimno
  • warzywa i owoce
Wystrzegaj się:
  • tłustych mięs
  • potraw smażonych
  • słonych przekąsek np. chipsów
  • kawy
  • alkoholu
  • słodyczy
  • mocnej herbaty
  • napojów gazowanych z kofeiną
  • ostrych potraw

 

Ćwiczenia fizyczne

Ćwiczenia fizyczne są niezbędne zarówno przed jak i po menopauzie. Ruch pozytywnie wpływa nie tylko na kondycję, ale także na samopoczucie, układ krążenia, układ oddechowy i kości.

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie Stanowym Pensylwania w Stanach Zjednoczonych pokazało, że spacery i uprawianie jogi pomagają w zachowaniu dobrej kondycji psychicznej, polepszeniu życia seksualnego i wpływają na regulację pojawiania się uderzeń gorąca.

Zalety codziennych ćwiczeń:

  1. Ćwiczenia chronią przed osteoporozą – ćwiczenia postawy ciała pobudzają gospodarkę wapniową organizmu i zwiększają wchłanianie wapnia przez tkankę kostna.
  2. Ćwiczenia wpływają na zwiększenie elastyczności i sprężystości torebek i więzadeł w stawach.
  3. Ćwiczenia zwiększają spalanie kalorii i przyczyniają się do utrzymania prawidłowej wagi ciała.
  4. Ćwiczenia wzmacniają układi oddechowy- powiększając pojemność tlenową organizmu, dzięki czemu zmniejszają męczliwość.
  5. Ćwiczenia działają na układ krążenia – powodują rozrost i zwiększoną zdolność do przepompowywania krwi, obniżają ciśnienie krwi, chronią przez osadzaniem się cholesterolu.
  6. Ćwiczenia wpływają na układ nerwowy, przyczyniając się do poprawy pamięci ruchowej i koordynacji ruchów.
  7. Ćwiczenia oddziałują także na mięśnie gładkie pośrednio, wpływając na funkcjonowanie żołądka, jelit, a także wątroby.
  8. Ćwiczenia rozładowują także napięcia i stresy.

Projekt i wykonanie: Quality Pixels